lunedì, Maggio 6, 2024

cosa vediamo oggi?

Bubbles with a View,...

Bubbles with a View: Terrazza Gallia vi aspetta per una serata unica all’insegna...

Chiesa di San Nicolao...

Nel cuore del quartiere Forlanini, nella periferia orientale di Milano, sorge uno degli...

Il Fiore Unico del...

Nell'incanto dei secolari bastioni, il Castello Sforzesco di Milano custodisce un tesoro botanico...

RicaricaMi, il nuovo biglietto...

Milano si prepara a un cambiamento rivoluzionario nel trasporto pubblico con il lancio...

La statoa di quatter crapp

A Milan, quand te passet in Via di Mercant per andà in Dòmm, a man manzina te vedet el Palazz di Giureconsult e pròppi sòtta l’orelògg de la Torr Civica, in ona niccia, la statoa de Sant Ambroeus.

I milanes balòss la ciamen “Sant Ambroeus cont i tètt” e adèss ve spieghi el perchè.

La Torr Civica l’ha vorsuda in del 1272 el Podestà Napo Torriani, in origin l’era praticament ona impalcadura de lègn cont in scima ona campana ciamada “La Zavataria” perchè regalada dal Podestà Zavatario; la campana la sonava el mezzodì, la sera, el “coprifuoco”, i incendi e quand gh’eren i codannaa a mòrt. Cont el passà del temp, sèmm vèrs el 1562, intorna a la torr ven tiraa-sù el Palazz di Giureconsulti e in ona niccia ven missa la statoa sacerdotal dedicada a la Giustizia.

In del 1611, sòtta la dominazion spagnoeula, per volontà del Vicari de Provvision, Fabrizio Bossi, la statoa la ven scambiada cont on’altra del scultor Andrea Biffi; ma el popolin l’ha semper sostenuu che a la vèggia statoa gh’aveven domà cambiaa el coo e per gionta adattaa on paludament per scond i parvenz de fèmmina de la Giustizia: inscì trasformada, la rappresentava el Rè de Spagna Filippo II (la Prudenza). De ‘sto fatt se ne parla anca in di “Promessi Sposi”.

Intorna al 1797, quand gh’era la Repubblica Cisalpina, el Don Lisander el ghe cunta che la statoa del tirann spagnoeu l’era stada trada-giò e fada a tocchèi e spargiuda per la città; ma semper second el popolin, la statoa l’aveven trasformada, cont el cambiagh domà el coo in quella de Marco Giugno Bruto primm consol roman de Milan. Sul pedestal gh’è stada missa la scritta “ All’ipocrisia di Filippo II succeda la virtù di Marco Giugno Bruto. Cittadini, specchiatevi nel vostro primo console” .

Finida la dominazion francesa e tornaa i Tognitt, in del 1833, a la statoa gh’hann cambiaa ancamò el coo e d’allora la rappresenta Sant Ambroeus con la barba.

Anca per quèst , la statoa la vègn ciamada da on quai milanes “La statoa di quatter crapp”

La statoa di quatter crapp
La statoa di quatter crapp

Leggi anche

00:02:07

Tre giorni della merla, speriamo siano molto freddi

Tre giorni della merla: 29, 30 e 31 gennaio. Tradizione vuole siano i più freddi dell'anno. E se così sarà, la primavera sarà bella, in caso contrario arriverà in ritardo. Ogni anno riceviamo richieste sul perchè di questo nome. I...

Milano per Gaber

Torna con quattro imperdibili appuntamenti Milano per Gaber, la manifestazione creata e gestita dalla Fondazione Gaber in collaborazione con il Piccolo Teatro e il patrocinio del Comune di Milano che da sempre approfondisce la dimensione più teatrale e culturale...

Finalmente 2021

San Silvester protettor de magutt e murador, de marmisti e spaccaprèi ciappa ‘st’ann per i cavèi e dal Dòmm trall sul sagraa e ch’el vaga spettasciaa. Disen che quand l’è bisèst l’ann de cèrt a l’è funèst. Beh, l’è staa ‘n ann disgraziaa: quanta gent che gh’è mancaa, fà...